Usuwanie blizn potrądzikowych.

środa, 24 czerwca 2015

Cześć dziewczyny (i mężczyźni)!
Każda z nas ma swoje cele. Zazwyczaj różne pomysły wpadają nam do głowy przed zbliżającym się latem, gdyż chcemy dobrze wyglądać na plaży. Niektóre z Was się odchudzają, inne rzeźbią sylwetkę, niektóre zaczynają nabywać nawyku dbania o skórę. Nasza cera jest naszą "wizytówką" i na pewno każda z nas marzy o nieskazitelnej buźce. Moim postanowieniem jest własnie skupienie się na mojej twarzy. Teraz nie mam poważnych problemów z trądzikiem, ale pozostałości bo młodzieńczym "buncie" skóry niestety pozostały. Wiele osób zmaga się ze szpecącymi bliznami potrądzikowymi. Zazwyczaj trądzik dotyka większość z nas w różnym stopniu w okresie dojrzewania i jest to spowodowanie "burzą" hormonów. Problem ten dotyka kobiet jak i mężczyzn, ale to oni mają się gorzej, gdyż nie zakryją swojej buzi makijażem, dlatego ten post piszę również dla nich, a nawet i szczególnie dla nich. Na początku powitałam więc Was obu. Borykam się z bliznami przez wiele lat i chętnie opowiem Wam o mojej przygodzie w poszukiwaniu sposobu na pozbycie się dręczącego, dokuczliwego i szpecącego problemu. Moje blizny najczęściej są zanikowe, choć ostatnio nawet pojawiła mi się przerostowa, która strasznie boli. Częstym problemem jest również wystawianie skóry do słońca. Co prawda daje to efekt, ale krótkotrwały. Często na wiosnę, kiedy częściej mamy do czynienia ze słońcem kondycja naszej skóry się poprawia. Na jesień problem nawraca z podwójną siłą. W dodatku jest złe na blizny, gdyż nie leczy ich, a nawet wzmacnia. Słońce jest dobre, ale nie w dużych ilościach i oczywiście wraz ze stosowaniem kremu przeciwsłonecznego, kremu BB z filtrem lub podkładu, najlepiej ze SPF 50. Uwierzcie mi, że mimo wszystko buźka nawet wtedy może się opalić.

Czym jest blizna?

Blizna jest zmianą skórną (ubytkiem) powstałą na skutek uszkodzenia skóry właściwej i zastąpieniem jej tkanką łączną włóknistą.

Na wygląd blizny potrądzikowej wpływa:

-uwarunkowanie genetyczne;
-wiek;
-rasa człowieka;
-miejsce powstania;
-przebieg gojenia.

Rodzaje blizn potrądzikowych:

-zanikowe- najczęściej występują po trądziku. Są zagłębieniami w skórze. Mogą mieć różne głębokości i kształty.
-przerostowe- powstają w miejscach zapalnych podczas przebiegu trądziku. Mają wygląd rosnących guzków, które mogą czasami osiągnąć znaczne rozmiary. Podczas rozwijania się charakteryzują się czerwonym zabarwieniem. 

Pozbywanie się blizn potrądzikowych

Dotychczas stosowano wiele metod, które wygładzają powierzchnie naszej skóry (peelingi, antybiotyki, hormony,lasery, preparaty, kremy wybielające, inne, domowe sposoby). Moja skóra kilka razy została złuszczana i wpychałam w siebie wiele leków, niestety nic skutecznie nie pomogło. Delikatnie tylko wygładziłam i rozjaśniłam skórę. Problem niestety wracał. Ponieważ preparaty kosmetyczne i zabiegi, mimo regularnego i długotrwałego stosowania, nie przyniosły oczekiwanego efektu postanowiłam poszukać czegoś więcej. Słyszałam, że nowym, skutecznym pozbywaniem się blizn jest zastosowanie laserów frakcynych. Więcej o nich możecie przeczytać na stronie tourmedica: <klik>. Jego efektem jest pobudzenie komórek do wytwarzania kolagenu, dzięki czemu blizna staje się tkanką zdrową. Podczas zabiegu robi się na danym obszarze skóry tysiące mikroskopijnych, niewidocznych gołym okiem nakłuć, uszkadza się skórę. Każdą z nich otacza prawidłowa tkanka. Powoduje to pobudzenie procesu tworzenia nowej tkanki. Efekty zauważalne są już po pierwszym zabiegu.

Blizny są do pokonania!

Macie podobne problemy? Stosowałyście podobne zabiegi? Pomogły Wam?

Całuję.
Marysia

18 komentarzy:

  1. też mam problemy z trądzikiem i bliznami, słyszałam także o stosowaniu kolagenu, ale nie poprzez laserów.
    Można go zażywać np w tabletkach - to też dobry sposób by skóra stała się zdrowsza i ładnie wyglądająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nic niestety idealnie nie pomaga ;/.

      Usuń
  2. na szczescie prawdziwego tradziku nie mialam wiec i blizn
    ale bardzo ciekawy i pomocny post!
    http://zielonoma.blogspot.it/2015/06/zielono-mi.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam wielkich problemów z cerą, czasem pojawią się jakieś wypryski :)
    _________
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam jedną większą bliznę i dermatolog na razie polecił mikro dermabrazje. Jednak tego nie wykonuje się w lato :/

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja moje pozmniejszałam seriami peelingów chemicznych :)
    co prawda jestem dopiero po czterech zabiegach - ale musiałam je przerwać siłą rzeczy, bo słońce ;)
    jesienią wracam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nawet po Twojej buźce nie widać nic, nigdy bym nie powiedziała ;p. Mi niestety peelingi chemiczne nie pomogły :<.

      Usuń
    2. Ja miałam peelingi chemiczne i tylko wysuszyły mi cerę.

      Usuń
  6. To problem wielu dziewcząt. Sama mam kilka takich :/ dzieki za ten post ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie miałam wielkich problemów z trądzikiem i blizny nie zostały ale życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zmagam się z tym problemem od kilku lat. Mam kilka blizn i stosuję Olej z czarnuszki - widzę poprawę :)

    http://hanyvia.blogspot.co.uk/ - zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Domowe sposoby nie zawsze pomagają, odpowiednio dobrane zabiegi to podstawa. U mnie wygrał peeling

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przez dłuszy czas sądziłam, że zwykłe zabiegi kosmetyczne rozwiążą sprawę trądziku i blizn, ale niestety nie obyło się bez wizyt u dermatologa i zabiegów specjalistycznych. Część ze stosowanych przeze mnie specyfików, których używałam znajdziecie tutaj. Szczerze polecam, bo z paskudnie zabliźnionej twarzy zyskałam piękną, gładką cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie wyraźnie i szybko pomogła kuracja opisana na tym blogu https://kobiecelibido.pl/tabletki-na-tradzik-nonacne-opinie-recenzja/ Stosuje ją do dzisiaj nie nie mam więcej problemów z bliznami i trądzikiem.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia