Gadżety i akcesoria do zdjęć typu flat lay dla blogera i instagramera.

środa, 27 maja 2020

Każdy flatlay musi opowiadać historię, a aby to zrobić potrzebujesz kilku rekwizytów, aby mogło powstać fajne zdjęcie. Dzisiaj podzielę się z Wami moimi ulubionymi rekwizytami, którymi można uzupełnić nasze zdjęcie. Oczywiście wszystko zależy od tematyki zdjęcia. Można uwzględnić w nim naprawdę wiele dodatków i dziś pokażę Wam niektóre z nich - gdzie kupić i w jakiej cenie. W przyszłości wpis ten rozszerzę pod daną tematykę - dajcie znać w komentarzach od czego chcielibyście abym zaczęła. Na przykład blogerzy kulinarni mogą zainwestować w piękną kolekcję talerzy, sztućców czy innych kuchennych dodatków. Dzisiaj przedstawię Wam lifestyle - czyli codzienność, mix, tak naprawdę wszystko na raz co przyjdzie mi do głowy (coś, co po prostu sama wykorzystuję najczęściej tworząc zdjęcia na mój Instagram).

Przedstawiam Wam moje propozycje rekwizytów do pięknych zdjęć na Instagramie.

Najlepsze rekwizyty flatlay do zdjęć na Instagramie.

1. Tło

Każdy flatlay wymaga jakiegoś tła. Tak naprawdę możesz używać dowolnych powierzchni w Twoim domu, takich jak: blat kuchenny, dywanik w salonie. Nie wszyscy mieszkają w domu, w którym jest to możliwe i niektóre powierzchnie mogą też się znudzić. Dodanie tła, którego jeszcze nie pokazywałeś zwiększa różnorodność Twojego profilu. Osobiście wolę jasne tła jeśli chodzi o tworzenie zdjęć typu flatlay. Oto moje rekomendacje dotyczące najlepszych rekwizytów jako tło do robienia zdjęć: 
  • fototapeta - ja zamówiłam tło bardzo zbliżone do tła fotograficznego i na tyle duże, że mogłabym na nim spokojnie też fotografować osoby. Fototapeta jest dużo lepsza niż okleiny, ponieważ jest porządniej wykonana - możemy zamówić z opcją samoprzylepną i nakleić ją na karton / blachę / pleksję itp, aby uniknąć zniekształceń. Moje tło zamawiałam ze sklepu BIMAGO
Dodatkowo udało mi się dostać rabat -20% na wszystkie fototapety na kod "marysiakujawinska20" - 20% do 31.05.2020.
  • okleiny - okleiny są również świetnym pomysłem, ale są zdecydowanie mniej trwałe i wyglądają bardziej sztucznie. Można je kupić w takich sklepach jak OBI czy Castorama.
  • kafelki - na outlecie sklepów widziałam kiedyś kafelki w bardzo niskich cenach do kupienia na sztuki.
  • koc, firanka, prześcieradło, pościel - często nawet robię zdjęcia po prostu na łóżku i nie potrzebuję przy tym przygotowywać specjalnego miejsca do zdjęć.
  • ubrania - białe i kremowe ubrania również wykorzystuję jako tła.
  • obrusy.
  • tło DIY - okleinę maluję według własnych upodobań - jak? O tym niedługo.

2. Tace i naczynia

Tace i naczynia to świetny sposób na urozmaicenie zdjęcia. Niektóre z moich ulubionych rekwizytów to marmurowe i drewniane tace. Inne przedmioty, które wyglądają dobrze to małe talerze lub miski. Małe szkatułki na biżuterię również świetnie wyglądają. Można położyć na nich różnorodne rzeczy - pierścionki czy artykuły biurowe takie jak ładne złote spinacze do papieru.
H&M | H&M | DUKA | H&M | Homla

3. Ładne książki i notesy

Książki są bardzo niedrogim, płaskim rekwizytem, który pozwala nadać tekstury i koloru. Najlepsze książki do zdjęć typu flatlay to te z prostymi, ładnymi designerskimi okładkami. Wybierając książkę możesz zastanowić się też jak będzie wygladała książka po zdjęciu okładki - książki mają często bardziej prostsze okładki ukryte za oprawą książki.
momonde | westwingnowwestwingnow | momonde | Agnieszka Maciąg "Twój dobry rok"

4. Filiżanki i kubki

Ładny kubek wypełniony parującym gorącym kakao lub delikatną latte art to podstawa fotografii flatlay. Pamiętać jednak należy, aby został on wypełniony, ponieważ najprawdopodobniej będziemy fotografować go od góry lub od boku. Wybierz kubek o unikalnych kształtach i kolorach, które będą widoczne z lotu ptaka. Piękne podstawki pod kubki też będą świetnie wyglądać. Moje ulubione dodatki oprócz kubków do zdjęć to drewniane podkładki.

5. Piękna biżuteria

Biżuteria jest najlepszym sposobem na dodanie odrobiony blasku do naszego zdjęcia. Delikatna biżuteria, odważne naszyjniki, klasyczne zegarki - wszystko doda uroku naszemu zdjęciu!
biżuteria - Ania Kruk

6. Kwiaty i zieleń

Świeże kwiaty są najlepszym wyborem do dodania urozmaicenia do naszych zdjęć. Uwielbiam zbierać kwiaty z mojego ogrodu i z łąk. W sezonie zimowym niestety kwiaty są droższe, w moim ogrodzie nic jeszcze nie ma, łąki są w czasie snu wykorzystuję suszki albo sztuczne kwiaty, które przy właściwym ułożeniu wyglądają rewelacyjnie. Teraz można kupić naprawdę fajne, naturalne sztuczne kwiaty. Jeśli łodygi są mało realistyczne zawijam czasem sztuczne bukiety w gazetę czy papier pakowy. 

7. Artykuły biurowe

To kolejne ulubione przedmioty, które uwielbiam umieszczać na moich zdjęciach - artykuły biurowe. Przez ładne, złote nożyczki po przyciągający wzrok długopis - są to przedmioty, które pozwalają pokazać historię różnych zdjęć. 

8. Artykuły kosmetyczne

Piękne opakowania kosmetyków są doskonałym dodatkiem do zdjęć flatlay. Uwielbiam otwarte paletki z lusterkiem, piękne kolory otwartych szminek, ładne buteleczki perfum i wiele innych...

MAC | Chanel | Giorgio Armani | topestetic | Sephora

9. Torebki i portfele

Niektóre torebki bez wątpienia mają parcie na szkło. Zauważyłam, że ludzie lubią drogie rzeczy - YSL, Chanel, Gucci. Poniżej przedstawiam Wam pare moich propozycji luksusowych torebek, których nigdy nie będę miała hihi, dlatego sama wykorzystuję moje portfele i kopertówki które mam w domu podobne do tych poniżej. Do zdjęć typu flatlay wybieram torebki małe, o płaskim kształcie z fajnymi detalami. 
YSL | Gucci | Chanel | PINKO | MOSCHINO

10. Technologia

Moją ostatnią propozycją rekwizytów jest wykorzystanie technologii codziennego użytku. Urocza obudowa na iPhona czy aparat inspirowany stylem vintage idealnie wpasuje się w klimat zdjęć i doda mu autentyczności. Ja często używam też mojego MacBooka - uwielbiam jego czarne klawisze, które idealnie wyglądają na zdjęciu.
MacBook | AirPods | JBL | Instax | Apple

4 komentarze:

  1. cudowne zdjęcia, ja akurat na insta się nie udzielam ale post przyda mi się w planowaniu zdjęć na bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością - czy to na Instagram, czy na bloga! :)

      Usuń
  2. Flat lay to sztuka bez wątpienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny artykuł, na pewno będę korzystać z rad

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia